Reklamační řád pro ZP
Reklamační řád pro zdravotnické prostředky třídy I a IIa
Postup pro provádění úklidu a dezinfekce skladu zdravotnických prostředků
1. Účel dokumentu
-
Tento reklamační řád upravuje postup při uplatnění práv z vadného plnění (reklamace) u zdravotnických prostředků třídy I a IIa prodávaných či dodávaných společností TEJPY.cz s.r.o., se sídlem Pohnertova 1724/4, 18 200 Praha 8, IČ: 24758493 (dále jen „prodávající“).
-
Tento řád je v souladu s:
-
zákonem č. 89/2012 Sb., občanský zákoník,
-
zákonem č. 268/2014 Sb., o zdravotnických prostředcích,
-
nařízením (EU) 2017/745 o zdravotnických prostředcích (MDR).
-
-
Reklamační řád je dostupný v provozovně prodávajícího a na webových stránkách www.tejpy.cz.
2. Oblast použití
-
Reklamace se vztahuje pouze na výrobní nebo materiálové vady, které se projeví v záruční době a nebyly způsobeny nesprávným používáním, skladováním či údržbou.
-
U sterilních nebo jednorázových prostředků nelze po rozbalení a použití z hygienických důvodů výrobek vrátit, pokud se neprokáže, že vada byla přítomna již při převzetí.
-
Kupující je povinen používat prostředek v souladu s návodem k použití a dodržovat doporučené podmínky skladování a údržby.
3. Záruční doby a podmínky
Typ zdravotnického prostředku |
Záruční doba |
Poznámky |
Třída I – opakovaně použitelný (např. nástroje, pomůcky) |
24 měsíců |
Vyžaduje řádnou údržbu a čištění dle návodu |
Třída I – jednorázový |
do data expirace |
Nesmí být použit po datu expirace |
Třída IIa – přístroje |
24 měsíců |
Může vyžadovat odborný servis |
Sterilní výrobky |
do data expirace |
Po otevření obalu nelze vrátit (hygienické důvody) |
Spotřební materiál (např. sondy, hadičky) |
12 měsíců |
Pokud výrobce neurčí jinak |
4. Uplatnění reklamace
-
Reklamaci lze uplatnit:
-
osobně v provozovně prodávajícího,
-
poštou na adresu sídla provozovny prodávajícího (Klimentská 36, 110 00 Praha 1),
-
e-mailem na info@tejpy.cz (nutné následně dodat výrobek).
-
-
Při reklamaci je kupující povinen doložit:
-
doklad o koupi (faktura, potvrzení objednávky, dodací list),
-
popis závady a datum jejího zjištění,
-
vadný výrobek
-
-
U prostředků, které byly v kontaktu s pacientem, je nutné provést dekontaminaci a doložit potvrzení o jejím provedení.
-
Prodávající si vyhrazuje právo nepřijmout reklamaci, pokud není zajištěna bezpečnost manipulace s výrobkem.
5. Postup a lhůty vyřízení
-
Prodávající posoudí reklamaci do 30 dnů od jejího uplatnění, pokud se s kupujícím nedohodne jinak.
-
Pokud je reklamace uznána, má kupující právo na:
-
opravu,
-
výměnu za nový výrobek,
-
slevu z ceny,
-
odstoupení od smlouvy (u neopravitelných vad).
-
-
Neuznaná reklamace bude vrácena spolu s písemným odůvodněním.
6. Závěrečná ustanovení
-
Tento reklamační řád nabývá účinnosti dnem 1. 1. 2024.
-
Prodávající je oprávněn řád měnit v souladu s platnou legislativou a svými obchodními podmínkami.
-
Ve sporných případech se postupuje dle platných právních předpisů České republiky.