Reklamační řád pro ZP

Reklamační řád pro zdravotnické prostředky třídy I a IIa


Postup pro provádění úklidu a dezinfekce skladu zdravotnických prostředků

1. Účel dokumentu

  1. Tento reklamační řád upravuje postup při uplatnění práv z vadného plnění (reklamace) u zdravotnických prostředků třídy I a IIa prodávaných či dodávaných společností TEJPY.cz s.r.o., se sídlem Pohnertova 1724/4, 18 200 Praha 8, IČ: 24758493 (dále jen „prodávající“).

  2. Tento řád je v souladu s:

    • zákonem č. 89/2012 Sb., občanský zákoník,

    • zákonem č. 268/2014 Sb., o zdravotnických prostředcích,

    • nařízením (EU) 2017/745 o zdravotnických prostředcích (MDR).

  3. Reklamační řád je dostupný v provozovně prodávajícího a na webových stránkách www.tejpy.cz.


2. Oblast použití

  1. Reklamace se vztahuje pouze na výrobní nebo materiálové vady, které se projeví v záruční době a nebyly způsobeny nesprávným používáním, skladováním či údržbou.

  2. U sterilních nebo jednorázových prostředků nelze po rozbalení a použití z hygienických důvodů výrobek vrátit, pokud se neprokáže, že vada byla přítomna již při převzetí.

  3. Kupující je povinen používat prostředek v souladu s návodem k použití a dodržovat doporučené podmínky skladování a údržby.


3. Záruční doby a podmínky

Typ zdravotnického prostředku

Záruční doba

Poznámky

Třída I – opakovaně použitelný (např. nástroje, pomůcky)

24 měsíců

Vyžaduje řádnou údržbu a čištění dle návodu

Třída I – jednorázový

do data expirace

Nesmí být použit po datu expirace

Třída IIa – přístroje

24 měsíců

Může vyžadovat odborný servis

Sterilní výrobky

do data expirace

Po otevření obalu nelze vrátit (hygienické důvody)

Spotřební materiál (např. sondy, hadičky)

12 měsíců

Pokud výrobce neurčí jinak

 


4. Uplatnění reklamace

  1. Reklamaci lze uplatnit:

    • osobně v provozovně prodávajícího,

    • poštou na adresu sídla provozovny prodávajícího (Klimentská 36, 110 00 Praha 1),

    • e-mailem na info@tejpy.cz (nutné následně dodat výrobek).

  2. Při reklamaci je kupující povinen doložit:

    • doklad o koupi (faktura, potvrzení objednávky, dodací list),

    • popis závady a datum jejího zjištění,

    • vadný výrobek

  3. U prostředků, které byly v kontaktu s pacientem, je nutné provést dekontaminaci a doložit potvrzení o jejím provedení.

  4. Prodávající si vyhrazuje právo nepřijmout reklamaci, pokud není zajištěna bezpečnost manipulace s výrobkem.

5. Postup a lhůty vyřízení

  1. Prodávající posoudí reklamaci do 30 dnů od jejího uplatnění, pokud se s kupujícím nedohodne jinak.

  2. Pokud je reklamace uznána, má kupující právo na:

    • opravu,

    • výměnu za nový výrobek,

    • slevu z ceny,

    • odstoupení od smlouvy (u neopravitelných vad).

  3. Neuznaná reklamace bude vrácena spolu s písemným odůvodněním.


6. Závěrečná ustanovení

  • Tento reklamační řád nabývá účinnosti dnem 1. 1. 2024.

  • Prodávající je oprávněn řád měnit v souladu s platnou legislativou a svými obchodními podmínkami.

  • Ve sporných případech se postupuje dle platných právních předpisů České republiky.